Wednesday, 2 May 2012

LIL Siti projek...

Assalammualaikum & salam sejahtera..

Hai rakan blogger semua... Minggu nie, Siti bawa balik satu projeknya di sekolah..Mungkin berkenaan topik sains.. Air dan matahari.. :)... Masa MaMaSiTi ambil siti dari sekolah, Siti bawa benda di tangan.. Masuk je dalam kereta, bibir comel itu dengan bangganya cakap kat MaMaSiTi " Mama, Siti hebat!... You can see this".. MaMaSiTi pun senyum2 tengok benda kat tangan SiTi tue.. hehe... SiTi kata lagi " Nie sayur Siti, mama.."..hehe.. Sayur??hehe.. memang kalau dah banyak jadi sayur.. Siti jalankan projek tanam taugeh dalam bekas yang diberi..

Walaupun ringkas tetapi MaMaSiti rasa ia ada pengisian..Belum sampai sekolah rendah lagi, Siti dah belajar.. MaMaSiTi rasa masa MaMaSiti dulu, buat benda nie masa darjah 4 kot... hhahah.. Ketinggalankann.. huhu.. Ok.. MaMaSiTi perlahan-lahan terangkan pada Siti macamna dari biji kacang hijau boleh ada daun dan boleh naik tinggi macam tue.. hehe..
Kacang Hijau diletakkan bersama kapas basah..

Sweet je bila tengok anak-anak nak tahu semua tentang apa yang dialami dan lihat.. Sayang Siti, anak MaMa semoga menjadi anak yang baik, solehah dan menghormati orang tua serta disekeliling serta mendapat rahmat Allah di dalam menempuhi kehidupan akan datang.. Amin...
Salam sayang,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...